شناسهٔ خبر: 172630 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نشست مشترک مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و هیئت اعزامی از دانشگاه پکن چین برگزار شد

نشست نشست مشترک مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و هیئت اعزامی از دانشگاه پکن با حضور روسای حوزه پژوهشی حمل‌ونقل، بخش حمل‌ونقل ریلی، بخش برنامه‌ریزی و توسعه حمل‌ونقل و تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشگاه پکن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست مشترک مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و هیئت اعزامی از دانشگاه پکن چین با حضور روسای حوزه پژوهشی حمل‌ونقل، بخش حمل‌ونقل ریلی، بخش برنامه‌ریزی و توسعه حمل‌ونقل و مدیر دفتر ریاست، ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشگاه پکن برگزار شد.

در این نشست که به درخواست مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه برگزار شد، ابتدا گزارشی از وظایف، ماموریت‌ها، ساختار و فعالیت‌های علمی و پژوهشی، همچنین معرفی بخش‌های تحقیقاتی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ارائه شد. در ادامه تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشگاه پکن نقطه‌نظرات و پرسش‌های خود را در زمینه کریدورهای حمل‌ونقل بین‌المللی در جهت تحکیم مراودات تجاری به‌ویژه بین کشورهای ایران و چین، ارائه دادند.

در ادامه رئیس حوزه پژوهشی حمل‌ونقل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن ارزشمند شمردن انتقال دانش و تجربه بین دو کشور ایران و چین، موضوعات مربوط به حوزه‌های ترانزیت، کریدورهای حمل‌ونقل و حمل‌ونقل ریلی در راستای طرح چینی موسوم به «اتصال شتری» (CAMEL-LINK: China- Arabia Multicultural Exchange Link) برای فعال‌سازی و ارتقای ظرفیت‌های همکاری مشترک بین چین، ایران و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس بر اساس تبادلات فرهنگی را، مورد بحث و بررسی قرار دادند.

خاطر نشان می‌شود، هیئت اعزامی از دانشگاه پکن چین بر اساس یک برنامه از پیش‌ تعیین‌شده و طی یک دوره تابستانی به ایران سفر کرده و درحال انجام بازدیدهای علمی خود هستند.

همچنین به درخواست مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه و به‌منظور شناخت بیشتر از ظرفیت‌های ترانزیتی و کریدورهای حمل‌ونقل کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای غربی، در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز حضور یافتند.